Ott van először is a terepgenerálás: a Javában megírt alkalmazásban felépített világok alapterülete elérheti Földünk nyolcszorosát is (!), miközben a játék merevlemezünkön alapból cirka 50-100 megát eszik (persze ez a világ felfedezésével arányosan nő), gépigénye rendkívül alacsony (nagyobb összegben mernék rá fogadni, hogy minden 5-6 éves gamer PC-n elfut), karakterünk irányítása pedig pofonegyszerű. A képi világ kellemes nyolcbites retrohatású, a hangok ugyanakkor inkább minimalisták: aláfestő zene viszonylag ritkán csendül fel kockázásunk alatt (és az sem különösebben maradandó), a világ élőlényeinek hangjai pedig szintén igen egyszerűre sikeredtek (a pók sziszegését akár én is felvehettem volna az asztali mikrofonnal); mentségükre szóljon, hogy a játék képi világához viszont jól passzolnak. A játék legfontosabb technikai fegyverténye azonban a mostanra már meglehetősen kiforrott multiplayer: mind Creative, mind Survival módban lehetőségünk nyílik embertársainkkal karöltve kalandozni/építkezni a kockarengetegben – csupán társainkon és a szerverszabályzaton múlik, mikor mire helyezzük a hangsúlyt (és hogy hányan tehetjük meg ezt egy kiszolgálón – jelenleg nem ritka a több száz fős szerver sem).
Természetesen nincsen kocka tövis nélkül: bár a Minecraft jelenleg is állandó foltozás alatt áll, a játék során számtalan szembetűnő bugba botlottam, bár szerencsére egyik sem volt súlyos. Szólómódban leginkább a mentett pálya betöltése után duplázódó NPC-k szúrtak szemet (ez főleg akkor gázos, ha az Enderdragon kap ilyetén módon ikertestvért), magasabb terepről szétnézve néha láthatóvá váltak a földalatti kazamaták is, a játék pedig pár esetben hajlamos az alaposan megvilágított területekre is ellenséges NPC-ket generálni. Multiban ezzel szemben leginkább az időszakos instabilitás és az orrunk előtt megjelenő NPC-k okozhatnak gondot, emellett többen is beszámoltak róla, hogy néha a „pokoli” és a normál dimenziók összefolynak a pályagenerálás hibái miatt. Ezeket leszámítva multiban problémát jelenleg csak a szerverkereső hiánya, illetve az elégtelen hardver okozhat (mert félreértés ne essék, a képi világ dacára egy Minecraft-szerver hatalmas erőforrásokat képes felzabálni, főleg ha sok férőhelyes kiszolgálót indítunk).
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése